Tuto pátračku jsem holkám vymyslela a také zveřejnila na svém facebooku jako tip pro kamarádky v covidovém roce 2020. Byl to ten rok, kdy bylo koledování zakázané a já jsem chtěla, abychom si přesto Velikonoce užili. Vkládám tak, jak bylo původně připraveno (včetně malinko retro grafických příloh) a budu ráda, pokud vás inspiruji k něčemu podobnému. Dá to sice trochu práce, ale ta dětská radost za to stojí 😉
Na naše děti čekají 3 sady úkolů, za jejichž splnění objeví vždy jednu indicii. Tyto nápovědy je dovedou k místu, kde budou mít schovanou výslužku. Vše je připraveno tak, aby si mohl podobnou pátračku nachystat na pondělí kdokoliv z vás, kdo je hravý a má stejně hravé děti.
První úkol
Prvním úkolem je vyluštit křížovku s velikonoční tématikou. Školní děti již určitě zvládnou samy a těm mladším s psaním pomůžeme. Tajenka (POSTEL) je pošle na místo, kde najdou první indicii. Pokud jsou vaše děti povídavé, proberte s nimi velikonoční zvyky a symboly.

Všechny indicie jsou napsány „neviditelným písmem“ a děti se u nich dozví, co musí použít, aby se nápověda objevila. První je napsána mlékem. Malovala jsem (jo, vím, že mé malůvky jsou na úrovni MŠ) vatovou tyčinkou namočenou v mléce. Pozor na zbytečné promáčení (pak je mléko vidět i po zaschnutí). Obrázek se objeví buď po nahřátí nad plamenem (to nebudu riskovat), nebo žehličkou (asi 10 vteřin položená přímo na papírku s nápovědou). Já mám dvě sady indicii – pro každou dceru jednu.

Druhý úkol
Druhý úkol je pohybový. Pomocí pohádky o zajíčkovi děti splní několik cviků. Začínáme opět na posteli.
Malý zajíček se probudil, protáhl a z radosti, že je nový den udělal kotrmelec (ještě stále na posteli). Vylezl ven ze svého pelíšku (buď přes dětský prolézací tunel, nebo vytvořit pomocí židlí a deky) a pěkně po zaječím hopsal najít něco dobrého ke snídani (přeskakování přes švihadlo, nebo proskakování obručí, nebo jen ze značky na značku). Páni! Pole plné hlávkového zelí! Zajíček zelí miluje! Trhá si rovnou tři hlávky – na snídani, oběd i večeři a hází si je na hromádku (trefování; u nás zelené plastové míčky do hrnce, hezky vypadají i hlávky ze zmuchlaného papíru; velikost a vzdálenost cíle dle věku dítěte). Po snídani je čas na trénování rychlého zaječího běhu. Pěkně od stromu ke stromu, od keře ke keři, přes pole, přes louku… Až se najednou ocitne zajíček u rušné silnice. Při jejím přebíhání musí dávat velký pozor na projíždějící auta (podbíhání točícího lana; u nás tažné lano z auta; dva dospěláci točí lanem – příp. lze jeden konec lana uvázat ke klice nebo madlu od skříně, dítě podbíhá; srážka s lanem je srážka s autem a znamená nový pokus). Silnice překonaná! Zajíček je na sebe patřičně pyšný a chce se pochlubit i ostatním zajícům. Vydává se proto na Zaječí vrch, kde se zajíčci schází ke společnému obědu a odpolednímu spánku (na vrchu je ukrytá další indicie; u nás na skříni a u ní přistavěny štafle; výšku úkrytu volte dle věku dítěte a dle toho vyberte pomůcky k „vyšplhání“ – např. rozkládací schůdky, židle).
Druhá nápověda je vytvořena tlakem = na jeden list papíru kreslíme a obrázek se obkeslí i na list pod ním. Objeví se po vybarvení pastelkou. Doporučuji tmavší barvu a vykleslovat na měkčí podložce (např. noviny nebo časopis).

Třetí úkol
V posledním úkolu se lépe seznámíme se zvířaty ze statku. Nastříhané kartičky se zvířátky předem rozmístime na vytyčeném místě (pokoj, zahrada). Oznámíme dětem, že jsme nešťastní statkáři, kterým se rozutekla zvířátka a poprosíme je o pomoc při jejich hledání. Vždy, když dítě přinese kartičku se zvířetem, hodí si kostkou a podle čísla, které mu padne, zodpoví otázku. 1= Jak se říká samici? 2= Jak se říká samci? 3= Jak se říká mláděti? 4= Jaký zvuk vydávají? 5= Co nejraději jí? 6= Kde bydlí? (např. kurník, stáj, chlév,…). Pokud jsou vaše děti hujerky jako ty naše, mohou zodpovědět všechny otázky 😉

Až budou zpět všechna zvířátka (klidně dětem napovídejte při hledání známým „přihořívá a hoří“ 🙂 ), předáme jim poslední indicii. Je namalována bílou voskovkou (lze použít i bílou svíčku) a objevena po přetření vodovými barvami (opět doporučuji tmavši barvy).
Doufám, že Ivetka pozná sprchu a Zuzanka lednici 😀

Přeji vám, ať si u vaší verze pátračky užijete spousty zábavy a budu ráda, když mi dáte vědět, co děti bavilo nejvíc. U nás mělo největší úspěch podbíhání lana.

Zbožňuji tvorbu aktivitit pro děti a cestování. Mám vystudované učitelství geografie. Pomáhám rodinám trávit jejich společný čas na procházkách hravě. Více o mě si můžete přečíst v mém příběhu.
Přeji si, ať v mých článcích najdete inspiraci, pobavení a užitečné informace.